Ahhoz, hogy eredményesebben működjön a webshopod, fontos, hogy pontosan tudd, mire valók az egyes aloldalak, amiket használsz. Ha te át is látod, hogy mi hol helyezkedik el és mik a logikus vásárlási lépések, attól még egyáltalán nem biztos, hogy ez az oldalad látogatóinak is egyértelmű lesz. Ezért nagyban segíted a vásárlóidat az eligazodásban, ha kiszámíthatóak az aloldalak és a segítségükkel végigvezeted a őket a vásárlási folyamaton.

Egy webshopnak általában 6 fő oldala van, melyeket fokozott odafigyeléssel érdemes elkészíteni:

  1. nyitóoldal
  2. kategória oldal
  3. termék oldal
  4. kosároldal
  5. pénztároldal
  6. köszönő oldal

Nézzük meg, hogyan és mire érdemes használni ezeket az oldalakat.

Nyitóoldal

A legfontosabb a nyitóoldal, hiszen bárki, aki a weboldaladra érkezik, ezt az oldalt látja először. Ennek az elsődleges funkciója még nem az eladás; egyelőre csak meg kell ismertetned vele a látogatót: legyen egyértelmű, hogy miről szól az oldal és mit akar eladni, de ne legyen tolakodó! Itt bőven elég a kiemelt ajánlatokat kitenni vagy a főbb kategóriákat kiemelni, amikkel továbbvezeted őket a webshop belseje felé.

Kategória oldal

Tegyük fel, hogy felkeltetted az érdeklődő figyelmét és tovább kattintott a nyitóoldalról. A legjobb, ha már itt sem ömlesztve, hanem kategóriákra bontva találkozik a termékeiddel, de az is jó megoldás, ha egy legördülő menüből ki tudja választani, be tudja állítani, mit keres. Ilyenkor egy kategóriaoldalra érkezik, ahol sok hasonló termék közül válogathat.

Mivel könnyítheted meg legjobban a dolgát? Tedd összehasonlíthatóvá a termékeket! Ne kelljen egyesével rákattintania az összes árucikkre, hogy végül dönteni tudjon, írj ki minden fontos információt, ami szükséges! A lenti képen például minden adatot megadtak ahhoz, hogy könnyen és gyorsan el tudjuk dönteni, melyik tv a szimpatikusabb. Szerepel rajta az ár, a méret, a felbontás, a típus, a garancia és a szállítási információk is, sőt, már azonnal kosárba is tehetjük.

Termék oldal

A kiválasztott termékre kattintva elérkeztünk a termék részletes oldalára. Itt már a termék összes tulajdonságát, technikai jellemzőjét fel kell tüntetned. A lenti képen is látszik, hogy rengeteg információval bővült a leírás a kategóriaoldalhoz képest. Már láthatjuk, hogy milyen csatlakozói vannak a tv-nek, mi a cikkszáma, a vásárlói vélemények is jobban előtérbe kerültek.  Igaz, hogy a vásárló még be se tette a kosárba a tv-t, de már előre tudja, hogy többféle átvételi lehetősége van és 3 féle módon fizethet. Ami még fontosabb, hogy ide már egy galériát is feltöltöttek, a képek pedig külön nagyíthatóak. A képek mellett videókat is használhatsz.

Fontos, hogy az a gomb, amivel megvásárolhatják a terméket (jelen esetben a “Kosárba teszem!” gomb) feltűnő helyen legyen és használjunk hozzá kirívó színeket, ami szinte vonzza a szemet! Ezen az oldalon ajánlhatsz még egyéb termékeket is, ez esetben például jó ötlet lehet kábeleket, tv állványt vagy fülhallgatót ajánlani, hiszen lehet, hogy egyébként csak utólag jutott volna az eszébe a vevőnek és lehet, hogy már nem nálad vásárolná meg. Ilyenkor érdemes akár akciókat is felajánlani: ha most vesz egy fülhallgatót mellé, akkor adsz pár ezer forint  kedvezményt a végösszegből.

Kosároldal

Ha a látogató rákattintott a “Kosárba teszem!” gombra, elérkezik a kosároldalhoz. Itt adj meg minden olyan információt, ami a vásárláshoz szükséges! Legyen ott a pontos szállítási költség, a szállítási információk, és a pontos végösszeg! Világszinten nagyon magas (60-70%) a kosár lemorzsolódási arány, azaz nagyon sokan fordulnak vissza ettől a ponttól, ami szinte biztos, hogy azért van, mert valamilyen információt nem kaptak meg. Mindig utasítsd a vásárlót, mondd meg neki, hogy mit csináljon! Néha még a legegyértelműbb dolgokra is fel kell hívni a figyelmét, például: töltse ki az üres mezőket, vagy kattintson az alábbi gombra. Ezeket mindig írd oda, így nem fognak elakadni. Ezen kívül itt, a kosároldalon van lehetőséged még egyszer kapcsolódó termékeket ajánlani.

Pénztároldal

A kosároldalról a vevő a pénztároldalra kerül. Itt arra kell leginkább figyelned, hogy minél kevesebb lépésből valósulhasson meg a fizetés és minél kevesebb oldalt kelljen betölteni hozzá. Az a legideálisabb, ha egy oldalon el lehet intézni mindent, de fontos az áttekinthetőség is.

Csak azokat az adatokat kérd el a vásárlótól, amik feltétlenül szükségesek a vásárláshoz, bár tény, hogy itt nem kell annyira szigorúnak lenned, mint mondjuk egy hírlevél feliratkozásnál, hiszen már megvan a vásárlási szándék a vevőben. Szépen vezesd végig lépésről lépésre és mindig legyen egyértelmű, hogy mit hova kell írnia és hova kell kattintania!

Köszönő oldal

A pénztároldal után mindenképpen adj valami megerősítést, hogy sikeres volt a rendelés! Ezt általában egy köszönőoldal formájában szokás megoldani, de ezen kívül még küldhetsz pluszban egy megerősítő e-mailt is. Itt lehetőséged van még egy utolsó upsell ajánlatot adni, ami meglepően sokszor beválik. Az upsell termék egy, a megvásárolt terméknél jóval drágább valami, ami gyakorlatilag lehet bármi, de ki is egészítheti a vásárolt árucikket. Ha van egy komolyabb ajánlatod, akkor azt itt érdemes megmutatnod.

“Mivel most éppen nem volt szükségem egy Macbookra, ezért arra gondoltam, hogy csak a cikk kedvéért nem adom le a 300 ezer Ft-os rendelést :). Remélem nem gond?!!”

 

Konklúzió

Ezzel pedig lezárult egy vásárlási folyamat. Minél egyszerűbb és átláthatóbb ez a folyamat, annál több esélyed lesz arra, hogy tőled, és ne a konkurenciádtól vásároljanak. Fontos látni, hogy minden oldalnak megvan a saját maga funkciója. Nagyon sok sikertelen webáruház keveri ezeket, aminek köszönhetően menekülnek az összezavarodott látogatók az oldalról. Pedig csak arra kellene használni az oldalt, amire való.

Amennyiben webshop indítás előtt állsz, akkor a következő cikkből kiderül, hogy mire figyelj a rendszer kiválasztásánál.

Iratkozz fel!

Tarts lépést az aktuális e-kereskedelmi trendekkel.
Értesülj elsőként legfrissebb podcast adásainkról és blogbejegyzésinkről.

?php if ( function_exists( 'gtm4wp_the_gtm_tag' ) ) { gtm4wp_the_gtm_tag(); } ?